Montaż ładowarek aut elektrycznych dla hoteli – dlaczego warto?

Montaż ładowarek aut elektrycznych dla hoteli – dlaczego warto?

Rokroczny wzrost właścicieli elektryków i hybryd stanowi wyzwanie zarówno dla infrastruktury publicznej, jak i przedsiębiorstw prywatnych. W związku z tym obecność stacji ładowania lub wallboxa wpływa coraz silniej na wybory klientów. Poznaj największe korzyści, płynące z montażu ładowarki do samochodów elektrycznych na terenie hoteli i innych obiektów wypoczynkowych.

Elektromobilność a branża hotelarska – stan obecny

Zgodnie z najnowszymi danymi opublikowanymi pod koniec września 2022, liczba zarejestrowanych samochodów elektrycznych w Polsce wyniosła 54 795 sztuk, z czego 27 200 z nich stanowiły pojazdy w stu procentach elektryczne, a 27 595 – hybrydy plug-in. Stale rosnące wyniki są tu skutkiem przynajmniej trzech składowych – coraz większą liczbą elektryków w ofertach producentów, zwiększającą się liczbą tanich modeli oraz wprowadzanymi restrykcjami prawnymi. Aktualne prawodawstwo zakłada bowiem dalszy wzrost liczby punktów ładowania przy jednoczesnym stopniowym odchodzeniu od napędów spalinowych.

Na terenie naszego kraju znajduje się obecnie około 5 tysięcy stacji ładowania, z czego 16% z nich zamontowana jest na terenie hoteli. Oznacza to, że na jeden punkt przypada aż 12 samochodów. Według szacunków w ciągu najbliższych trzech lat liczba ta może jednak wzrosnąć nawet 9-krotnie, do 42 tysięcy. Hotelarze i właściciele pensjonatów, mierzący się na co dzień ze zróżnicowanymi potrzebami klientów, są jedną z grup najszybciej dostrzegających potrzebę inwestycji w ładowarki.

Ładowarka do elektryków jako sposób na zwiększenie ruchu

Montaż ładowarek aut elektrycznych dla hoteli jest przede wszystkim prostym sposobem na zwiększenie ruchu. Obecność ładowarki stanowi kluczowy czynnik, decydujący o wyborze danego obiektu przez klientów poruszających się elektrykami, co szybko dostrzegamy w największych aplikacjach online, przeznaczonych do rezerwowania pobytów. Filtr pozwalający zawęzić liczbę ofert do hoteli ze stacjami ładowania znajduje się obecnie na niemal wszystkich portalach do planowania podróży. I ze względu na wygodę takiego rozwiązania, trudno oczekiwać, by właściciel samochodu elektrycznego wybrał nasz – nawet lepiej wykończony – obiekt, zamiast konkurencyjnej oferty, chwalącej się posiadaniem własnych ładowarek. Jej instalacja w oczywisty sposób przełoży się więc na zwiększenie ruchu naszej placówki. I kolejne zyski.

Wallbox lub stacja stojąca sposobem na wzrost popularności hotelu

Instalując ładowarkę do samochodów elektrycznych, dajemy klientowi znak nie tylko możliwości spełnienia jego potrzeb, ale także odpowiedzialnego, nowoczesnego i ekologicznego podejścia. Posiadanie własnych stacji stanowi doskonały wyróżnik, który możemy wyszczególnić na naszej stronie internetowej, ulotkach i ofertach na portalach noclegowych. W oczywisty sposób pozwala to zdobyć przewagę nad lokalną konkurencją i zwiększyć bazę lojalnych klientów. O ile bowiem ładowarki stają się powoli standardem, tak należy pamiętać, że na dziś dzień liczba placówek wyposażonych w nie stanowi mniejszość na rynku.

Stacja ładowania aut elektrycznych sposobem na dodatkowy zarobek

Wiele z nowoczesnych stacji ładowania do elektryków posiada wbudowane systemy pobierania opłat RFID/NFC, które zapewniają bezpieczną komunikację przez szyfrowane połączenie. Po odpowiednim skonfigurowaniu przez specjalistów otrzymujemy możliwość łatwego zarządzania rozliczeniami i tworzenia taryf – dla przykładu osobnej dla gości naszego hotelu i osobnej dla kierowców z zewnątrz. Na rozwiązaniach tego typu zarabia już duża liczba obiektów handlowych i wypoczynkowych przy pełnej przejrzystości płatności za usługę. Czyli kolejnej ważnej rzeczy dla współczesnego klienta, który nie ma czasu na studiowanie rozbudowanych tabel i cenników.

Ostatecznie więc ładowarki do samochodów elektrycznych stanowią dla właścicieli hoteli i pensjonatów doskonały sposób na zarobek i zwiększenie rozpoznawalności swoich obiektów. Wraz z każdym mijającym rokiem będą stawały się przy tym wyposażeniem takim, jak darmowe Wi-Fi, bez którego trudno wyobrazić sobie dziś jakąkolwiek placówkę wypoczynkową.