Kilka dobrych powodów, aby mieć system rezerwacji online

Kilka dobrych powodów, aby mieć system rezerwacji online

Internet jest tutaj na dobre, a wiele firm turystycznych wykonało pierwszy krok w tym kierunku, tworząc witrynę internetową. Obecnie wielu z nich idzie o krok dalej, wykorzystując Internet nie tylko jako środek reklamy i promocji, ale jako aktywną platformę biznesową.

Najlepsze w Internecie jest to, że jest demokratyczny, nie rozróżnia małych i średnich firm: najskromniejszy hotel typu Bed and Breakfast może mieć dziś w sieci tyle samo obecności i rozgłosu, co najbardziej bajeczne hotele pięciogwiazdkowe.

Jeśli Twoje produkty i usługi turystyczne można zarezerwować, niezależnie od tego, czy są to czartery jachtów, wynajem samochodów, wycieczki czy pokoje w sieci hoteli, można je dystrybuować za pośrednictwem mechanizmu rezerwacji. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego tak wiele biur podróży jest zainteresowanych posiadaniem systemu rezerwacji online na swojej stronie internetowej, oto kilka dobrych powodów:

Otwarte 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, aby otrzymywać rezerwacje.

Wielu klientów przegląda Internet poza zwykłymi godzinami pracy lub w innych strefach czasowych i jest bardziej skłonnych do natychmiastowego potwierdzenia rezerwacji, zamiast odkładać ją lub pamiętać o zrobieniu tego następnego dnia.

Statystyki pokazują, że coraz więcej rezerwacji dokonywanych jest w godzinach nocnych lub odpoczynku kupującego. Po pierwsze, wiele firm monitoruje i kontroluje dostęp do Internetu w miejscu pracy, a po drugie, prawie wszystkie gospodarstwa domowe mają obecnie dostęp do Internetu.

System rezerwacji online umożliwia otrzymywanie rezerwacji 24 godziny na dobę; dlatego usługa jest zawsze dostępna.

Brak prowizji.

Niezależnie od tego, czy płacisz za reklamę bezpośrednią, czy za prowizję za rezerwację za pośrednictwem portali stron trzecich, w każdym przypadku przeznaczasz część swoich dochodów na tych pośredników. Jeśli masz własny system rezerwacji online na swojej stronie internetowej, eliminujesz pośredników. Inną ważną kwestią w przypadku korzystania z portali zleconych jest to, że Twoja firma promuje je tak samo, jak one promują Ciebie, a dzięki platformie rezerwacji online możesz skupić całą swoją komunikację na promowaniu własnej firmy.

Po prostu dobra obsługa klienta.

Kiedy mówimy o Booking Engines, nie mówimy o formularzu kontaktowym. Formularz nie pozwala Twoim klientom na przejrzyste sprawdzenie dostępności Twoich produktów, ani nie pozwala im na wyszukiwanie różnych produktów (własnych lub nawet od zewnętrznych dostawców), dokonywanie rezerwacji bezpośrednio, czy też płacenie i otrzymywanie potwierdzenia automatycznie (przynajmniej , ponieważ możliwych jest znacznie więcej).

Właściwy system rezerwacji online musi przynajmniej być w stanie wykonać te zadania, ponieważ są one niezbędne do zapewnienia dobrej obsługi klienta.

Zminimalizuj obciążenie pracą.

Czy nadal zarządzasz swoją firmą ręcznie? Dobra platforma dystrybucji online automatyzuje wszystkie aspekty rezerwacji. Powinien przynajmniej wykonać następujące czynności:

– Upewnij się, że rezerwacje mogą być przyjmowane tylko wtedy, gdy są dostępne, utrzymując stan zapasów na bieżąco.

– Uzyskaj wszystkie informacje wymagane podczas procesu rezerwacji, aby nie tracić czasu i komplikować proces, prosząc o dodatkowe informacje ex post .

– Wysyłaj automatyczne e-maile z potwierdzeniami rezerwacji.

– Automatycznie aktualizuj dostępność po przetworzeniu rezerwacji.

System rezerwacji musi spełniać przynajmniej te funkcje.

Sprzedaż dodatkowa:

Nie tylko duże firmy mają taką możliwość. Kiedy klient rezerwuje dowolny produkt turystyczny online, bardzo często oferuje mu się dodatkowe opcje uzupełniające jego zakup. Może to być podstawowy zakup powitalny w przypadku wynajmu mieszkań lub system GPS dla wypożyczalni samochodów. Twój system rezerwacji powinien umożliwiać łatwe dodawanie komplementarnych ofert do zaproponowania klientom, aby się wyróżnić i zapewnić lepszą obsługę.

Kody promocyjne:

Kody rabatowe to doskonały sposób na promocję Twojej firmy, na przykład poza sezonem, kiedy zmniejsza się liczba rezerwacji lub pozostaje niewiele działek do wyczerpania. Upewnij się, że Twój system rezerwacji akceptuje kody promocyjne lub rabatowe.

Bezpieczne płatności online:

Aby uniknąć barier, system integruje wielowalutowy system automatycznych płatności, jeśli pracujesz na arenie międzynarodowej. Pomaga to jeszcze bardziej zmniejszyć obciążenie pracą ręczną i zapewnić klientom łatwy i bezpieczny sposób dokonywania rezerwacji i opłacania ich.

Oczywiście zalet jest znacznie więcej; to tylko próbka. Wydają się być czymś więcej niż potężnymi powodami, aby iść naprzód, zamiast popadać w nieefektywność, która spowoduje, że Twój biznes turystyczny zostanie w tyle.