Amazon: szansa dla hotelarzy na sprzedaż swoich łóżek

Amazon: szansa dla hotelarzy na sprzedaż swoich łóżek

Wyzwaniem dla hotelarzy jest efektywne wprowadzanie na rynek swoich łóżek. Giganci technologiczni stali się prawdziwym zagrożeniem dla dużych OTA, takich jak Booking i Expedia . Jednocześnie są szansą dla hotelarzy. Aby uniemożliwić firmom takim jak Amazon czy Alibaba wykorzystywanie ich rozległej wiedzy w handlu elektronicznym do wejścia na rynek, eksperci proszą hotelarzy o działanie „raczej wcześniej niż później”. Chodzi o to, aby nie powtarzać błędu, który popełnili, nie mogąc przewidzieć i uniknąć wielkiego wpływu, jaki OTA mają obecnie na marketing pokoi hotelowych.

Nowi pośrednicy internetowi

Nick Price , dyrektor generalny NetSys Technology, wspomina, jak branża hotelarska wątpiła w zdolność „nowych pośredników internetowych” do sprzedaży pokoi. Niestety dla hotelarzy sprzedaż pomieszczeń pokojowych za pośrednictwem OTA jest niezbędna dla przetrwania wielu obiektów turystycznych.

„Pamiętam rozmowy z tamtych czasów: nigdy nie będą w stanie tego zrobić, nigdy nie będą w stanie konkurować z naszymi wspaniałymi programami lojalnościowymi, ludzie przyjeżdżają do naszych hoteli, bo chcą z nami porozmawiać, czują się częścią naszej marki … Ile z tych stwierdzeń jest nadal aktualnych? Ktokolwiek z nich? Nie, nie do końca – powiedział Price.

Technologia dla turystów

Według Price, sukces Booking i Expedia polegał na wykorzystaniu technologii, która mogłaby sprostać potrzebom podróżnych, co oznaczało rewolucję w sprzedaży pokoi hotelowych. „Ile branż może powiedzieć, że zasadniczo oddaliśmy nasz produkt, aby inna osoba sprzedała go w ciągu 20 lat? To bardzo krępujące, aby to rozpoznać ”- wyjaśnił Price. 

„Alibaba i Amazon to typ miejsc, których szukałbym. Jest to problem handlu detalicznego, który należy rozwiązać, ponieważ mają znacznie lepszą technologię sprzedaży ”- powiedział Price.

Alternatywą jest cyfrowa analiza wszystkich produktów hotelu, od restauracji po pola golfowe i sale konferencyjne. „Nasza branża ma do sprzedania może 15 lub 20 produktów. Nie można ich jednak sprzedawać cyfrowo w jednym miejscu bez posiadania własnego mechanizmu sprzedaży. A to tylko kiepska architektura ”- powiedział Price.